پاورپوینت علل اهداف و زمینه سازی بعث عراق در تهاجم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ و ادبیات
توضیحات:
پاورپوینت با عنوان علل اهداف و زمینه سازی بعث عراق در تهاجم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، در 46 اسلاید، مناسب برای دانشجویان ، دانش آموزان و محققین.

بخشی از متن:
تمامی متحدینی که در جنگ عراق علیه ایران، به عنوان مشوقین و حامیان صدام گرد آمده بودند اهداف سیاسی مشترکی را دنبال می‌کردند که شکست انقلاب اسلامی و جلوگیری از نفوذ تفکر انقلاب اسلامی به سایر کشورها و حفظ وضع موجود در جهان در رأس آن‌ها بود.
در این فصل علل، اهداف و زمینه‌سازی رژیم بعث عراق در تهاجم علیه انقلاب اسلامی بررسی می‌گردد.
۱- علل تهاجم ارتش عراق به کشور جمهوری اسلامی ایران
الف: علل سیاسی :
۱- جلوگیری از نفوذ و صدور اندیشه انقلاب اسلامی،  در این برهه از تاریخ بشریک تحول عظیم فکری و فرهنگی در این منطقه اتفاق افتاده که به سایر جاها سرایت خواهد کرد.
دشمنان، صدور انقلاب را، کشورگشایی و تهاجم سخت‌افزاری و نظامی معنا می‌کردند و در تبلیغات انقلاب را خطری برای استقلال دیگر کشورها نشان می‌دهند، یک تهاجم سنگین رسانه ای وتبلیغاتی علیه اندیشه انقلاب اسلامی به راه انداختند. اما قطعاً پدیده‌ای که بر پایه فطرت و عقلانیت، و ارزش‌های الهی بنا نشده‌باشد، برای گسترش خود در بند این امور نمی‌ماند و این نکته بر کسی پوشیده نیست.
درنوفل لوشاتو  خبرنگاران آمدند با امام مصاحبه کردند. سؤال این بود: این انقلاب شما از کدام مدل است، « لیبرالیسمی یا سوسیالیسمی؟» امام راحل عظیم‌الشأن فرمودند:« ما می‌خواهیم جمهوری اسلامی برقرار کنیم.» این مدل حکومتی تا آن زمان در دنیای آن روز ناشناخته‌است.
« امام راحل برای اولین بار در تاریخ تشییع  حکومت اسلامی را درقالب  جمهوری اسلامی تئوریزه وبه جهان عرضه کردند.»
آمریکا و شوروی می‌دانستند اگر انقلاب اسلامی تثبیت بشود و تداوم پیدا کند ودر  دنیای اسلام منتشر شود یک پیام به همه دنیا خواهد داشت و آن این است که:
«در دنیا جدید می‌شود بدون وابستگی به شوروی و آمریکا زندگی کرد . »
می‌شود شهروند یکی از دو قدرت مسلط جهانی نباشیم. از این‌رو شرق و غرب جبهه مشترکی را علیه انقلاب اسلامی تشکیل دادند و از آن پس دعوای بین دو تفکر سوسیالیزم و لیبرالیزم تبدیل شد به تقابل بین- اندیشه انقلاب اسلامی و اندیشه استکبار- بنابراین ریشه مخالفت و دشمنی شرق و غرب با انقلاب اسلامی در ماهیت و ذات انقلاب است.
استکبار جهانی که مدعی دموکراسی و آزادی اندیشه بود به موازات راه‌انداختن جنگ روانی ؛رسانه ای و تبلیغاتی شدید و نابرابر علیه انقلاب اسلامی، تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از اشاعه و ترویج این اندیشه به‌کار بست و با حمایت و تشویق رژیم جاه‌طلب و وحشی صدام تهاجم نظامی سنگینی را به کشور ما تحمیل کردند. نقشه وطرح جنگ با ایران به منظور مهار انقلاب اسلامی؛ قبل از پیروزی انقلاب دردستور کار استکبار قرار داشت«. زیرا یکی از ابزارهای موثر در مهار انقلاب ها جنگ است.»
۲- براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران
پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، طرح‌های استکبار جهانی به رهبری آمریکا را در منطقه با مشکل جدی روبه‌رو کرد. نظم نوین جهانی که از سال ۱۹۴۵ با تشکیل سازمان ملل و شورای امنیت و جامعه بین‌المللی شکل گرفته‌است و بر اساس آن دنیا را به دو بلوک قدرت تقسیم کرده‌اند، با شعارهای انقلاب اسلامی سازگاری ندارد.پ

فهرست بخشی  از مطالب:  
علل تهاجم ارتش عراق
دلایل سیاسی
 براندازی نظام نوپای ایران
سیاست نه شرقی نه غربی
قرارداد 1975
تضادهای عقیدتی حذب بعث
سیاست خارجی ایران
و...
دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ و ادبیات

تعداد مشاهده: 11299 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 46

حجم فایل:9,802 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل دانلودی حاوی پاورپوینت قابل ویرایش است